Паважаныя наведвальнікі! Звяртаем увагу на тое, што 2 студзеня 2023 года ўступілі ў сілу змены, унесеныя ў артыкул 25 Закона Рэспублікі Беларусь "Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб". У сувязі з гэтым падача электронных зваротаў магчыма толькі з дапамогай дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб - Інтэрнэт-рэсурсу обращения.бел

 

Работа па разгляду зваротаў грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў, і юрыдычных асоб у дзяржаўным прадпрыемстве «Миноблпассажиртранс» (далей - Прадпрыемства) арганізавана ў адпаведнасці з:

  • Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь;
  • Дырэктывай Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 27 снежня 2006 г. № 2 «Аб дэбюракратызацыі дзяржаўнага апарату і павышэнні якасці забеспячэння жыццядзейнасці насельніцтва»;
  • Законам Рэспублікі Беларусь ад 18 лiпеня 2011 г. № 300-З «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб»;
  • Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 16 чэрвеня 2003 г. № 254 «Аб дзейнасці інфармацыйна-прапагандысцкіх груп і аб удзеле кіраўнікоў рэспубліканскіх і мясцовых дзяржаўных органаў і іншых дзяржаўных арганізацый у ідэалагічнай рабоце»;
  • Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 5 снежня 1997 г. № 630 «Аб рэагаванні службовых асоб на крытычныя выступы ў дзяржаўных сродках масавай інфармацыі»;
  • Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 15 кастрычніка 2007 г. № 498 «Аб дадатковых мерах па рабоце са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»;
  • Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 23 ліпеня 2012 г. № 667 «Аб некаторых пытаннях работы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб»;
  • Пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 30 снежня 2011 г. № 1786 «Аб зацвярджэнні Палажэння аб парадку вядзення справаводства па зваротах грамадзян і юрыдычных асоб у дзяржаўных органах, іншых арганізацыях, у індывідуальных прадпрымальнікаў»;
  • Пастанову Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 16 сакавiка 2005 года № 285 «Аб некаторых пытаннях арганізацыі работы з кнігай заўваг і прапаноў і унясенні змяненняў і дапаўненні ў некаторыя пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь»;
  • Распараджэннем Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 29 красавіка 1997 г. № 128 рп «Аб мерах па паляпшэнню работы са зваротамі грамадзян і юрыдычных асоб».

Парадак падачы зваротаў у Прадпрыемства і накіравання іх для разгляду ў адпаведнасці з кампетэнцыяй 

Звароты ў Прадпрыемства падаюцца заяўнікамі ў пісьмовай або электроннай форме, а таксама выкладаюцца ў вуснай форме: 

  • Пісьмовыя звароты падаюцца нарачным (кур'ерам), па пошце, у ходзе асабістага прыёму, шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў;
  • Вусныя звароты выкладаюцца ў ходзе асабістага прыёму;
  • Электронныя звароты падаюцца ў Прадпрыемства толькі з дапамогай размяшчэння звароту ў спецыяльнай рубрыцы «электронныя звароты» на афіцыйным інтэрнэт-сайце Прадпрыемствы gpmopt.by.

Права грамадзян, індывідуальных прадпрымальнікаў, юрыдычных асоб на зварот. 

  • Грамадзяне Рэспублікі Беларусь маюць права на зварот у арганізацыі шляхам падачы пісьмовых, электронных або вусных зваротаў, а таксама да індывідуальных прадпрымальнікаў шляхам унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў.
  • Юрыдычныя асобы Рэспублікі Беларусь, індывідуальныя прадпрымальнікі маюць права на зварот у арганізацыі шляхам падачы пісьмовых (за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў), электронных або вусных зваротаў.
  • Замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, прадстаўніцтвы замежных арганізацый, якія знаходзяцца на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, карыстаюцца правам на зварот нароўні з грамадзянамі Рэспублікі Беларусь і юрыдычнымі асобамі Рэспублікі Беларусь, калі іншае не вызначана Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, законамі і міжнароднымі дамовамі Рэспублікі Беларусь.
  • Права на зварот рэалізуецца заяўнікамі добраахвотна. Ажыццяўленне заяўнікамі іх права на зварот не павінна парушаць правы, свабоды i (або) законныя інтарэсы іншых асоб.

Прадстаўніцтва заяўнікаў пры рэалізацыі права на зварот. 

  • Грамадзяне рэалізуюць права на зварот асабіста або праз сваіх прадстаўнікоў. Асабісты ўдзел грамадзян пры падачы і разглядзе зваротаў не пазбаўляе іх права мець прадстаўнікоў, роўна як і ўдзел прадстаўнікоў не пазбаўляе грамадзян права на асабісты ўдзел пры падачы і разглядзе зваротаў.
  • Пісьмовыя і электронныя звароты ад імя недзеяздольных грамадзян падаюцца іх законнымі прадстаўнікамі. Вусныя звароты недзеяздольных грамадзян выкладаюцца на асабістым прыёме іх законнымі прадстаўнікамі.
  • Юрыдычныя асобы рэалізуюць права на зварот праз свае органы або сваіх прадстаўнікоў (далей, калі не вызначана іншае, - прадстаўнік юрыдычнай асобы).
  • Прадстаўнікі заяўнікаў пры падачы і разглядзе зваротаў могуць здзяйсняць дзеянні, права на ажыццяўленне якіх маюць заяўнікі, у межах прадастаўленых iм паўнамоцтваў.
  • Прадстаўнікі заяўнікаў ажыццяўляюць свае паўнамоцтвы на падставе актаў заканадаўства, альбо актаў упаўнаважаных на тое дзяржаўных органаў, альбо даверанасці, аформленай у парадку, устаноўленым грамадзянскім заканадаўствам.

Прадпрыемства пры паступленні пісьмовых зваротаў, якія змяшчаюць пытанні, вырашэнне якіх не адносіцца да яго кампетэнцыі, на працягу пяці рабочых дзён накіроўвае звароты для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй і паведамляе заяўнікаў у той жа тэрмін альбо ў той жа тэрмін у парадку, устаноўленым Законам «Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб» (далей - Закон), пакідае звароты без разгляду па сутнасці і паведамляе аб гэтым заяўнікаў з растлумачэннем, у якую арганізацыю і ў якім парадку трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў , выкладзеных у зваротах.
Пісьмовыя звароты, у якіх абскарджваюцца судовыя пастановы, не пазней за пяць працоўных дзён вяртаюцца заяўнікам з тлумачэннем ім парадку абскарджання судовых пастаноў.
Калі рашэнне пытанняў, выкладзеных у ходзе асабістага прыёму, не адносіцца да кампетэнцыі Прадпрыемства, адпаведныя службовыя асобы Прадпрыемства не разглядаюць зварот па сутнасці, а тлумачаць, у якую арганізацыю трэба звярнуцца для вырашэння пытанняў, выкладзеных у звароце.
Калі для вырашэння пытання, выкладзенага ў вусным звароце ў ходзе асабістага прыёму і які адносіцца да кампетэнцыі Прадпрыемства, патрабуюцца дадатковае вывучэнне і праверка, зварот выкладаецца заяўнікам у пісьмовай форме і падлягае разгляду ў парадку, устаноўленым Законам для пісьмовых зваротаў.
Звароты, якія змяшчаюць інфармацыю аб злачынстве якое рыхтуецца, здзяйсняецца або здзейснена, або іншым правапарушэнні, не пазней за пяць працоўных дзён накіроўваюцца Прадпрыемствам, у адпаведныя праваахоўныя або іншыя дзяржаўныя органы. 

Патрабаванні, якiя прад'яўляюцца да зваротаў 

Звароты выкладаюцца на беларускай або рускай мове.

Пісьмовыя звароты грамадзян, за выключэннем заўваг і (або) прапаноў, якія ўносяцца ў кнігу заўваг і прапаноў, павінны ўтрымліваць: 

  • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна, адрас яго месца жыхарства (месца знаходжання);
  • выклад сутнасці звароту;
  • асабісты подпіс грамадзяніна (грамадзян).

Пісьмовыя звароты юрыдычных асоб павінны змяшчаць: 

  • назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот;
  • поўнае найменне юрыдычнай асобы і яго месца знаходжання;
  • выклад сутнасці звароту;
  • прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты;
  • асабісты подпіс кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты, завераны пячаткай юрыдычнай асобы.

Тэкст звароту павінен паддавацца чытанню. Рукапісныя звароты павінны быць напісаны выразным, разборлівым почыркам. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.
Да пісьмовых зваротаў, падаваным прадстаўнікамі заяўнікаў, прыкладаюцца дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

У зваротах павінна ўтрымлівацца інфармацыя аб выніках іх папярэдняга разгляду з дадаткам (пры наяўнасці) дакументаў, якія пацвярджаюць гэтую інфармацыю.

Пакідаюцца без разгляду па сутнасці звароты, якія (па якіх):

  • выкладзены не на беларускай або рускай мове;
  • не ўтрымліваюць прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку, адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;
  • не ўтрымліваюць поўнай назвы юрыдычнай асобы і адрас яго месца знаходжання, прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку кіраўніка або асобы, упаўнаважанай ва ўстаноўленым парадку падпісваць звароты (для юрыдычных асоб);
  • ўтрымліваюць тэкст, які не паддаецца чытанню;
  • ўтрымліваюць нецэнзурныя або абразлівыя словы або выразы;
  • падлягаюць разгляду ў адпаведнасці з заканадаўствам аб канстытуцыйным судаводстве, грамадзянскім, грамадзянскім працэсуальным, гаспадарчым працэсуальным, крымінальна-працэсуальным заканадаўствам, заканадаўствам, якое вызначае парадак адміністрацыйнага працэсу, заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах альбо ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі ўстаноўлены іншы парадак падачы і разгляду такіх зваротаў;
  • ўтрымліваюць пытанні, якія не адносяцца да кампетэнцыі дзяржаўнага прадпрыемства «Мінаблпасажыртранс»;
  • прапушчаны без уважлівай прычыны тэрмін падачы скаргі;
  • пададзены паўторны зварот і ў ім не змяшчаюцца новыя абставіны;
  • з заяўнікам спынена перапіска.

Арганізацыя асабістага прыёму ў Прадпрыемстве

У Прадпрыемстве праводзіцца асабісты прыём грамадзян, іх прадстаўнікоў, прадстаўнікоў юрыдычных асоб, у наступным парадку: 

  • Графік асабістага прыёму і парадак папярэдняга запісу на асабісты прыём ўсталёўваюцца дырэктарам Прадпрыемства;
  • Калі на дзень асабістага прыёму выпадае дзяржаўнае свята або святочны дзень, аб'яўлены Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь непрацоўным, дзень асабістага прыёму пераносіцца на наступны за ім рабочы дзень;
  • Па рашэнні дырэктара Прадпрыемства могуць быць арганізаваны выязны асабісты прыём, а таксама папярэдні запіс на такі прыём;
  • Пры правядзенні асабістага прыёму па рашэнні дырэктара Прадпрыемства могуць прымяняцца тэхнічныя сродкі (аўдыё- і відэазапіс, кіна- і фотаздымка), пра што заяўнік павінен быць апавешчаны да пачатку асабістага прыёму;
  • Пры часовай адсутнасці ў дзень асабістага прыёму дырэктара Прадпрыемства асабісты прыём праводзіць асоба, якая выконвае яго абавязкі;
  • Пры часовай адсутнасці ў дзень асабістага прыёму іншай службовай асобы, якая праводзiць асабісты прыём, дырэктар Прадпрыемства забяспечвае своечасовае і належнае выкананне функцый часова адсутнай службовай асобы іншай службовай асобай Прадпрыемства;

Пры вусным звароце ў ходзе асабістага прыёму грамадзяне, іх прадстаўнікі, прадстаўнікі юрыдычных асоб, павінны прад'явіць дакумент, што засведчвае асобу. Прадстаўнікі заяўнікаў павінны прад'явіць таксама дакументы, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы.

Службовыя асобы Прадпрыемства, якія праводзяць асабісты прыём, а таксама работнікі Прадпрыемства, упаўнаважаныя ажыццяўляць папярэдні запіс на асабісты прыём, не маюць права адмовіць у асабістым прыёме, запісу на асабісты прыём, за выключэннем выпадкаў:

  • звароту па пытаннях, якія не адносяцца да кампетэнцыі прадпрыемства;
  • звароту ў неўпаўнаважаныя дні і гадзіны;
  • калі заяўніку падчас асабістага прыёму ўжо быў дадзены вычэрпны адказ на пытанні, якія яго цікавяць;
  • калі з заяўнікам спынена перапіска па выкладзеных у звароце пытаннях.

 

Тэрміны пры разглядзе зваротаў 

  • Цячэнне тэрмінаў, вызначаных месяцамі або днямі, пачынаецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі звароту ў Прадпрыемстве, унясення заўваг і (або) прапаноў у кнігу заўваг і прапаноў Прадпрыемства.
  • Цячэнне тэрмінаў, вызначаных месяцамі або днямі, вылічаецца ў месяцах або каляндарных днях, калі іншае не ўстаноўлена Законам.
  • Тэрмін разгляду зваротаў, накіраваных у адпаведнасці з часткай першай пункта 3 артыкула 10 Закона (накіраванне звароту для разгляду арганізацыям у адпаведнасці з іх кампетэнцыяй) у Прадпрыемства для разгляду ў адпаведнасці з кампетэнцыяй, вылічваецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі ў прадпрыемстве.
  • Тэрмін разгляду зваротаў, які вылічаецца месяцамі, заканчваецца ў адпаведнае чысло апошняга месяца гэтага тэрміну. Калі заканчэнне тэрміну, вылічаецца месяцамі, прыпадае на месяц, у якім няма адпаведнага ліку, то тэрмін разгляду зваротаў заканчваецца ў апошні дзень гэтага месяца.
  • Калі апошні дзень тэрміну разгляду зваротаў прыпадае на нерабочы дзень, то днём заканчэння тэрміну лічыцца першы наступны за ім рабочы дзень.
  • Пісьмовыя звароты павінны быць разгледжаны не пазней за пятнаццаць дзён, а звароты, якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі, - не пазней аднаго месяца, калі іншы тэрмін не вызначаны заканадаўчымі актамі.
  • У выпадку, калі для вырашэння выкладзеных у зваротах пытанняў неабходны здзяйсненне пэўных дзеянняў (выкананне работ, аказанне паслуг), атрыманне інфармацыі з замежнай дзяржавы ў тэрміны, якія перавышаюць месячны тэрмін, заяўнікам у тэрмін не пазней за адзін месяц з дня, наступнага за днём паступлення зваротаў, накіроўваецца пісьмовае паведамленне пра прычыны перавышэння месячнага тэрміну і тэрмінах здзяйснення такіх дзеянняў (выканання работ, аказання паслуг) або тэрмінах разгляду зваротаў па сутнасці.

Інфармацыя аб вышэйстаячым органе

Мінскі абласны выканаўчы камітэт
Афіцыйны сайт

Адрас: 220030, г. Мінск, вул. Энгельса 4, тэл. +375 (17) 500-41-25 («гарачая лінія»), +375 (17) 500-41-37 (пытанні дзелавой перапіскі), факс +375 (17) 327-24-15.


E-mailГэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду. (для дзелавой перапіскі).